Satakunnan alueellinen matkailu ja Koivuniemen Herran farmin ”5 vuodenaikaa” -hanke tukevat toisiaan
Farmin huiput ja 5 vuodenaikaa kasvuun -hankkeessa (2025–2027) Koivuniemen Herran farmi kehittää myyntiään, tuotteitaan ja ympärivuotisuuttaan. Tavoitteena on kasvattaa liikevaihtoa erityisesti MuuMaa-landeteemapuiston sekä kokous- ja koulutuspalveluiden kautta. Hankkeessa otetaan käyttöön uusia digitaalisia myynnin työkaluja, kehitetään henkilöstön myyntiosaamista ja toteutetaan uusi ”Farmin 5 vuodenaikaa” -konsepti, joka yhdistää ruoka-, taide- ja elämyspalvelut. Kokonaisuus vahvistaa paitsi farmin kilpailukykyä, myös tukee matkailun ympärivuotisuutta Satakunnan alueella.
Tiivistelmä
Koivuniemen Herran farmi (Koivuniemi Group Oy) käynnistää vuosina 2025–2027 kehittämishankkeen ”Farmin huiput ja 5 vuodenaikaa kasvuun”, jonka tavoitteena on vahvistaa yrityksen myynti- ja markkinointiosaamista, kasvattaa liikevaihtoa ja kehittää toiminnan ympärivuotisuutta. Hankkeen painopiste on kahdessa päätuotteessa: MuuMaa-landeteemapuistossa ja kokous- ja koulutuspalveluissa.
Hankkeessa rakennetaan tehokas myynnin vuosikello, kehitetään työprosesseja ja otetaan käyttöön uusia digitaalisia työkaluja, kuten sähköpostimarkkinoinnin automaatio ja tekoälyavusteinen asiakashallinta. Samalla vahvistetaan henkilöstön myyntitaitoja ja luodaan uutta brändäystä tukemaan myyntiä kotimaassa ja kansainvälisesti.
Osana kehittämistä toteutetaan ”Farmin 5 vuodenaikaa” -konsepti, joka yhdistää farmin ruokatuotannon, elämykset ja uudet sisä- ja taideaktiviteetit. Näiden avulla lisätään kävijämääriä, laajennetaan asiakassegmenttejä ja parannetaan erityisesti aikuisten ja yritysryhmien palveluja.
Hankkeen tuloksena syntyy kokonaisuus, joka vahvistaa farmin ympärivuotista kannattavuutta, laajentaa asiakaspohjaa ja tukee alueellista matkailun elinvoimaa. Tavoitteena on kaksinkertaistaa sekä MuuMaan kävijämäärä ja kokouspalveluiden myynti vuoteen 2027 mennessä.






